Másik énem
✦ Multiváltó ✦
Felhasználónév:
Jelszó:
Üzenőfal
✦ Itt felejtett gondolatok ✦
Kedves vendégek!
Játékos karaktereink közül, akinek szüksége volt szerelmi szálra, testvérre, jókomára már hirdetett.
Hirdetéseiket itt találjátok:
Usereink keresettjei
Játékos karaktereink közül, akinek szüksége volt szerelmi szálra, testvérre, jókomára már hirdetett.
Hirdetéseiket itt találjátok:
Usereink keresettjei
Tollvonások
✦ Legfrissebb irományok ✦
Legend
✦ Fajok színei ✦
Angyal
Démon
Árnyvadász
Ember
Szellemlény
Tünde
Striga
ADMIN&NJK ♔
INAKTÍV
VILÁGUNK ADATAI
✦ Statisztika ✦
Legújabb felhasználó: Safiyyah Sorrengail
Jelenleg összesen 3303 hozzászólás olvasható. Összesen 27 regisztrált felhasználónk van.
3. Főboszorkányok és a kovenek
Element of Freedom
1 / 1 oldal  ❱❱ Forrás ❱❱ ⌛ 2022-11-26, 08:52
Főboszorkányok és a boszorkányklánok✦ Strigák és állásfoglalásuk ✦
Klánok a Boszorkányvölgyben
A Boszorkányvölgyben élő strigák összetartó, népes nagycsaládokban, úgynevezett kovenekben vagy klánokban élnek, egy-egy klánba pedig több kisebb-nagyobb boszorkányfamília tartozik. A klánok az alapító, a legősibb strigacsaládok neveit viselik. Élükön állnak a klánvezetők vagy klánvezérek, akiket a klánhagyományoktól függően választással vagy örökléssel jelölnek ki. Az új vezér a beavatás után foglalja el hivatalosan a koven vezetői székét és tölti be vezetőként feladatkörét. A kinevezés nem jár plusz erővel. A klánvezető feladata összefogni a kovenbe tartozó családokat, figyelemmel kísérni a családtagok munkásságát, támogatni a jó ügyeket, ügyelni a rendre, dönteni a klánt érintő fontos kérdésekben, gondoskodni a klán határközeli területeinek védelméről, betartatni az ősi striga szokásokat és a klánhagyományokat, illetve szankcionálni azokat, akik veszélyeztetik a klán működését és tagjainak biztonságát. Legerősebb eszközeik a klánból való kitiltás, ami nem jelent egyet a völgyből való kitiltással. Emellett kapcsolatot tartanak a főboszorkányokkal és a kommunavezetőkkel is, ezzel egyfajta hídszerepet betöltve közöttük.
A klánba tartozni többféleképpen lehet: születés jogán, házasság révén, vagy kérelem alapján. A klán bármikor elhagyható, de ha egy boszorkány vissza akar térni, az nem történik automatikusan, a klánnak vissza kell fogadnia, a visszatérőnek pedig bizonyítani kell elkötelezettségét. A végső döntést mindig a klánvezető mondja ki.
Azoknál a családoknál, ahol a mágikus képességeiket döntő mértékben a vér határozza meg (gyógyító, méregkeverő, elementál, nekromanta), történetük a régmúltba nyúlik vissza és fontosak a hagyományok, ott mindezt figyelembe véve csatlakoznak a kommunákhoz pl. egy méregkeverő kihasználva örökölt adottságait minden valószínűséggel a méregkeverők kommunájához fog csatlakozni. Egy koven/klán tagjai nem feltétlenül tartoznak ugyanahhoz a kommunához, még családon belül sem. Ez főként eltérő mágiát űző strigapárok utódainál vagy a nem vérvonalhoz kötődő (démonűző, idéző, szómágia és animágia) varázslatokat gyakorló banyacsaládoknál fordul elő. Pl. egy szómágus strigapár gyermeke dönthet úgy, hogy szakítva a hagyományokkal másik mágiaágat választ és inkább idéző vagy animágus lesz. Elméletileg az sem kizárt, hogy valamelyik vérvonalhoz kötődő mágiaág elsajátításával próbálkozzon meg, azonban ez ritka, hiszen alap képességek híján soha nem lenne olyan eredményes az adott mágiában, mint a vérvonalba született társai. Egy méregkeverő képességű striga is határozhat úgy, hogy nem a méregkeverő vonalon próbál érvényesülni, azonban adottságai kihasználatlansága miatt ez visszalépést jelentene a számára.
A három főboszorkány és a kommunák
Boszorkányvölgy a három főboszorkány irányítása alatt áll, akik mindig a hat klán valamelyikéből kerülnek ki.
A főboszorkány jelöltség általános feltételei és elvárásai:
A jelölt mindig férfi, aki betöltötte nagykorúságát; kiváló eredményekkel végezte el az MSZA-t; legalább 5 éve kommunája megbecsült, aktív tagja; jó, tiszteletre méltó családból való; példamutató életet él; személye klánon belül széles körben ismert és támogatott; a Boszorkányközösség aktív, tevékeny tagja; tökéletesen ismeri Boszorkányvölgy múltját és működését.
Alapszabály, hogy a három főbanya csakis különböző klánokból kerülhetnek ki. A jelöltek nevét mindig a klánvezetők terjesztik elő, minden klánvezér a maga jelöltjét. Végül zárt szavazással dől el a boszorkányszék sorsa.
A választás menete:
A főboszorkányválasztás, mindig az első főboszorkány megválasztásával kezdődik. A kovenek mindig a legrátermettebbnek ítélt férfi tagjait indítják. A jelölteknek az általános megfeleltség mellett rendelkezniük kell egy, részletesen kidolgozott programtervvel, amit a főboszorkánysága ideje alatt meg akarnak majd valósítani Boszorkányvölgyben. Az első főboszorkány megválasztása után kerül kiválasztásra a második és harmadik főboszorkány, akik segítik a programterv megvalósítását. Ők lehetnek azok, akiket a klánok az első szék megszerzéséért indítottak, de jelölhetnek ki új személyeket is. Nekik nincs szükség programtervre.
A három főboszorkány egyenrangú. A cím elnyerése nem jár plusz mágikus erővel, sem korlátlan hatalommal, ugyanakkor a főbanyává választottak beavatásukat és eskütételüket követően hatalmas lexikális tudásra tesznek szert. Birtokukba jut minden völgyet érintő fontos információ (kiv. klánok belső ügyei, titkai), pl. képbe kerülnek az azúrgyermekek személyeivel, azok képességeivel és a hozzájuk kötődő jóslataikkal. A főboszorkányok szerzett tudásukkal nem élhetnek vissza, önös célokra nem fordíthatják, a völgy titkait nem árulhatják el senkinek.
Megjegyzés: abban az esetben ha valamelyik főboszorkány önszántából lemond, leváltják vagy meghal, helyére rövidesen új személyt választanak. A többi főbanya alapvetően pozíciójában marad.
Régen a hármak a völgy irányítása mellett különböző feladatokat láttak el. Az első főboszorkány a Merlin Szakálla Akadémia igazgatásáért, a második az MSZA igazgatóhelyettesi feladatokért és diplomáciáért felelt. Mára azonban bevett gyakorlattá vált, hogy egy közeli családtagot bíznak meg a feladatok ellátásával. Velük ellentétben a harmadik főboszorkány mindig személyesen őrzi Sellaris (boszorkánysziget) értékeit és háborítatlanságát. A hármak együttesen döntenek és hoznak intézkedéseket, rendeleteket a Boszorkányvölgyet érintő fontos, globális és a fejlesztéseket érintő kérdéseiben, ők hagyják jóvá vagy vonják vissza a szabadalmakat, a működési engedélyeket, karolják fel a támogatandó programokat és hoznak ítéletet azokban a vitás ügyekben, amiket a kommunák berkeinken belül vagy a klánok között, egymás között nem tudnak elrendezni. A klánok belügyeibe viszont sohasem szólnak bele, ugyanis ott ők is csak klántagok. A kovenen belüli feladatokat mindig a klánvezér rendezi.
Boszorkányvölgyben jelenleg 7 mágiacsoport, úgynevezett kommuna van. Az MSZA elvégzése után minden striga tagja lesz egy kommunának, rajtuk keresztül pedig hasznos tagja társadalmuknak. A mágiaközösség lehetőséget nyújt a strigaerő fejlesztésére: a striga erősíti a kommunát, a kommuna erősíti a strigát!
A mágiacsoportok élére elsősorban a három főboszorkány választ egy-egy kiváló képességű vezetőt, aki különböző klánok azonos mágiát űző tagjait fogja össze, felügyeli a mágiacsoport rendjét és kezeli a problémás helyzeteket, figyelemmel kíséri a kommunatagok fejlődését. A kommunán belüli nézeteltérésekbe a klánvezetők nem szólhatnak bele. Ilyenkor a mágiacsoport vezetője vagy komolyabb ügyek esetén a főboszorkányok illetékesek döntéseket hozni. A kinevezés nem jár plusz erővel. A kommunavezető bármelyik klánból kikerülhet, de csak olyan boszorkány töltheti be a posztot, aki maga is a mágiacsoport tagja pl. gyógyító a gyógyítók kommunájának. Itt is hasonlóak az elvárások, mint a főboszorkányok választásánál. A kommunavezető személyét a kommunatagok megvétózhatják, illetve le is válthatják, amennyiben nem elégedettek a kijelölt striga munkájával, vagy a kommunatagok találnak egy rátermettebb személyt. A személycserét a főboszorkányok tiszteletben tartják és elfogadják.
Rangbéli hierarchia (nem erőhierarchia):
1. Főboszorkányok: a völgy globális rendjéért, az általános striga törvények betartásáért stb. felelnek, de a klánok belügyeibe nem szólnak bele. Ott ők is csak egyszerű klántagok.
2. Klánvezetők: a klánjaikon belüli ügyekre van hatásuk, a kommunákban történő problémás ügyekbe nincs beleszólási joguk. Kiállhatnak klántagjaikért, ha az gondot okoz a kommunába, de a döntést a kommunavezetők, súlyosabb esetekben a főboszorkányok hozzák.
3. Kommunavezetők: a mágiacsoporton belüli dolgokért felelnek, vitás helyzetekben ők járnak el, de komolyabb ügyekben a főboszorkányok döntenek helyettük, természetesen a véleményüket figyelembe véve.
Striga állásfoglalások
Támogatók: Ők azok, akik támogatják és segítik az otthon nélkül maradt szomszédjaik beilleszkedését Boszorkányvölgybe. Az integrálás és hosszútávú befogadás gondolata sem távoli a számukra, még akkor sem, ha ez némileg szembe megy az ősi striga tradíciókkal, bár az erőszakos elfogadtatás és a régi striga értékek felrúgása leginkább a szélsőséges nézeteket valló támogatókat jellemzi, ugyanis a strigák alapjába véve tisztelik őseiket és a régi szokásokat. Összességében csak egy békés Boszorkányvölgy megteremtéséről álmodoznak.
Fő támogató: Morte, Langerak, Mordwin
Ellenzők: Többségében hagyományőrzők, a régi értékek követői. Számukra nem elfogadható, hogy otthonuk menedékhellyé vált a háborúk után. Nem támogatják a királyságukat vesztett varázslények végleges letelepedését, akkor sem, ha tudják, hogy egykori szomszédjaiknak nincs hova menniük. Céljuk, hogy a betolakodók, közülük is elsősorban a bajkeverő, bűnöző csoportok eltűnjenek a völgyből, és ennek érdekében mindent meg is tesznek. Nem riadnak vissza a tettlegességtől sem. Nem ritka hogy titkos bandákba verődnek vagy szervezeteket hoznak létre a tündebajkeverők kiiktatására. Ugyanakkor alapelvük, hogy ártatlanokat ha lehet nem bántanak, ami a szélsőséges ellenzőkre nem igaz. Ők nem csak az idegeneket távolítanák el otthonukból, hanem mindenkit, még az őket támogató strigatársaikat is.
Fő ellenző: Pesadillas, Darkenwald, Mordwin
Elfogadók: Ide tartoznak az érdektelenek és a döntésképtelenek, akik nem foglalnak álláspontot, elzárkóznak és nem fogalmaznak meg véleményt a témával kapcsolatban, egyszerűen csak fejet hajtanak a többség akarata előtt.
Fő elfogadó: Denholm, Mordwin
Megjegyzés: egyénileg eltérhet a pártállás a fent említett ősi családoknál is, a leírás csak a többségre jellemző állásfoglalást mutatja. Ha családod valamelyik nagy klánnal rokonságban áll, jelöld a karakterlapodban melyik nagyklánhoz tartozol.
-
Jól jegyezd meg ezt a nevet:
Forrás
-
Admin
- ADATLAPOM✦ Néhány fontos infó ✦
Karakteraktivitás :
Tartózkodási hely : N/A
Play by : Faceless
-
Kapcsolat
Vélemények
  ❱❱ Forrás ❱❱ ⌛ 2023-02-06, 01:19
Boszorkány kovenek✦ Strigák és állásfoglalásuk ✦
A Morte klán
A Morte koven a hat ősi család egyike, a második legrégebbi família. Ők hozták létre az MSZA tudástárát és az első banyavölgyi törvényeket. Az évezredek során a jogalkotás, a rendfenntartás, a büntetésszabályozás terén alkottak maradandót, illetve a börtönrendszer kialakítása is az ő nevükhöz fűződik. Mindezek mellett a művészetek nagy pártolói is. A kezdeti jó viszony után a Pesák nagy ellenfélként tekintenek rájuk. A Morte család tagjai tiszteletben tartják a régi értékeket, de haladó szelleműek is, nyitottak az újításra és hajlandók a változásra, és szorgalmazzák is azt. Tagjai általában barátságosak és kompromisszumkészek, néha túlságosan is a békére törekvők. Vallják, hogy a régi és az új harmóniában megfér egymás mellett. Ahogy azt is, hogy Boszorkányvölgy elég nagy mindenkinek. Hiszik, hogy a tündék ittléte hasznos társadalmuknak. A háborúk után a Mortek javaslatára befogadták az otthon nélkül maradt túlélő népeket. Nem csak erkölcsi kötelességnek érezték segíteni, de a korábbi megállapodások alapján is elvárás volt a szövetségesek megsegítése. Támogatják integrálásukat nem csak a völgybe, de a tündékkel való jó viszony kialakítása jegyében, kicsit a striga hagyományokat felrúgva az MSZA falai közé is. Nem titkolt céljuk, hogy egy striga-tünde lakta völgyet hozzanak létre Boszorkányföldön.
A Morte koven tagjai jellemzően elementál mágusok, az első elementálokat és az elementál kommuna létrejöttét is a Mortekhoz kötik. Választott vezetőjük mindig az alapító család soraiból kerül ki, az alapító családtagok többségi szavazata alapján és választott klánvezér mindig az elementál mágia valamelyik ágát űzi.
Területi elhelyezkedés:
Klánterületeikhez a völgy déli és kismértékben a délkeleti részek tartoznak ide.
Klánhoz tartozó legnagyobb családok:
» Gramarye
» Kresbrag
» Ashmore
» Eslinger
» Moriarty
» Hightower
» Raffaelle
Korábbi klánvezérek az elmúlt 2000 évből:
» Azramiel Morte (földmágus, NJK)
» Nessarose Morte-Gramarye (vízmágus, NJK)
» Bramien A. Morte (szélmágus, NJK)
» Pryssa Morte (tűzmágus, NJK)
» Barnabas M. Morte (tűzmágus, NJK)
» Demetrius Kresbrag Morte (szélmágus, NJK)
» Sandro L. Morte (földmágus, NJK)
» Fedora Morte-Moriarty (vízmágus, NJK)
» Kymmaron D. Morte (földmágus, NJK)
» Iphigenia Eslinger-Morte (vízmágus, NJK)
» Artem Lucian Morte (szélmágus, NJK)
» Santiago H. Morte (szélmágus, NJK - jelenlegi főboszorkány)
» Jelenlegi családfő: Ludmilla K. Morte (tűzmágus, NJK)
- A koven címere:
- A koven címerállatát a klánalapító Morte, Evander Z. Morte fő állati alakja, a komodói sárkány/varánusz után kapta. A klán színe: a vörös.
Pesadillas klán
A Pesadillas koven: A legősibb strigacsaládnak tekinthető, a Merlin Szakálla Akadémia alapítói, a "Sárkányos könyv" és a "Nagy Méregkönyv" megalkotói. A klánt különösen erős kapcsolat fűzte egykor a sárkányokhoz, ők voltak a völgy első sárkánytartói, első sárkánylovasai. Kiváló fegyverkészítők, vadászklánként pedig az északi területek védelme, az északi határ- és védvonalak kiépítése köthető hozzájuk. Számtalan alkalommal irányították első főboszorkányként a Boszorkányvölgyet és töltötték be az MSZA igazgatói posztját. A klán tagjai hagyományőrzők, az ősi értékek követői. Nehezen nyitnak az újdonságok felé, és nehezen viselik a változásokat, éppen ezért nem meglepő, hogy nagy ellenzői a háborúk után Boszorkányvölgybe érkező tündék letelepedésének. Nem titkolják ellenérzéseiket a betolakodók iránt, gyakran adnak hangot nemtetszésüknek. Azt vallják: "Boszorkányvölgy a strigáké, nincs helye ott más népeknek!" Az új reformokat, miszerint a tündéknek helyet adnának az Akadémia falai között, egyenesen felháborítónak tartják. Titokban a Morték ellen szervezkednek annak érdekében, hogy megtisztítsák otthonukat a jövevényektől és visszaszerezzék régi szerepüket a völgy irányításában.
A Pesadillasok jellemzően nekromanta és méregkeverő mágiában jártasak. A Pesadillasok eredetileg méregkeverők voltak, ők alapították a méregkeverő kommunát. Az első nekromantákat és a nekromanta kommuna létrejöttét is hozzájuk kötik. Vezetőjüket mindig az előző vezető jelöli ki utódjaként, aki jellemzően egyenesági leszármazott, de minden esetben az alapító család vérvonalából származó nekromanta vagy méregkeverő striga.
Területi elhelyezkedés:
Klánterületeikhez Boszorkányvölgy északi, valamint az északkeleti területek egy nagyobb része tartozik.
Klánhoz tartozó legnagyobb családok:
» Grimsbane (határvédelemre specializálódott)
» Cross
» Glendower
» Varenberg
» Kessler
» Zallagran
» Killoran
Korábbi klánvezérek az elmúlt 2000 évből:
» Asmund D. Pesadillas (nekromanta, NJK)
» Garrick Varenberg-Pesadillas (nekromanta, NJK)
» Laukras Pesadillas (nekromanta, NJK)
» Tarragon Pesadillas (méregkeverő, NJK)
» Vallora Pesadillas (méregkeverő, NJK)
» Kallistrate G. Pesadillas (nekromanta, NJK)
» Farrel Kessler-Pesadillas (méregkeverő, NJK)
» Lazario Pesadillas (nekromanta,NJK)
» Reamus V. Pesadillas (méregkeverő, NJK)
» Talyssa Glendower-Pesadillas (nekromanta, NJK)
» Vilekai Pesadillas (nekromanta, NJK)
» Valdemar Pesadillas (nekromanta, NJK)
» Que'traen Pesadillas (nekromanta, NJK)
» Jelenlegi családfő: @Averie G. Pesadillas (nekromanta, JK)
- A koven címere:
- A koven címerállatát a klánalapító Pesadillas, Zathrian K. Pesadillas fő állati alakja, az arab efa után kapta. A klán színe: a sötétzöld.
Langerak klán
A Langerak koven: a harmadik legrégebbi striga család. Tagjai közül kerül ki általában Sellaris (boszorkánysziget) őrzéséért felelős harmadik főboszorkány, ezért kis kivétellel elmondható, hogy a Hármak egyik tagja mindig egy Langerak. A Langerakok híres gyógyítók, de akadnak köztük ügyes szómágusok is. Ők alapították a gyógyítók kommunáját. Nevükhöz köthető továbbá a gyógynövények rendszerezése, a "Nagy Gyógynövényes könyv" megalkotása, az első gyógyház (kórház) létrehozása és az első gyógypatika alapítása. Kiemelkednek természet- és növényvédelmi programjaikkal, illetve nagy szerepet vállaltak a Mordwin klánnal karöltve az MSZA tantervének kidolgozásában. Általánosságban jó természetűek, segítőkészek, hamar megtalálják másokkal a közös hangot, ezért könnyen azonosulnak a Morte-eszmékkel is. Bár vannak fenntartásaik, mégis támogatják a háború után otthontalanul maradt szomszédjaik befogadását és beilleszkedését, persze csakis ésszerű keretek között.
Vezetőjüket a klán választja az alapító Langerak család soraiból határozatlan időre, azonban fenntartják a jogot, amennyiben a családfő nem váltja be a hozzá fűzött reményeket, úgy egyik napról a másikra le tudják váltani. A klánvezető minden esetben gyógyító mágus.
Területi elhelyezkedés:
Klánterületeik Boszorkányvölgy délkeleti részein találhatók.
Klánhoz tartozó legnagyobb családok:
» Swiatek
» Devonshire
» La Croix
» Atreyu
» Desmith
» Lefebvre
Korábbi klánvezérek az elmúlt 2000 évből:
» Andros S. Langerak (gyógyító, NJK)
» Shellyana Langerak-Atreyu (gyógyító, NJK)
» Alastor Langerak Devonshire (gyógyító, NJK)
» Rheia Langerak (gyógyító, NJK)
» Conrad S. Langerak (gyógyító, NJK)
» Clementine Mordwin Langerak (gyógyító, NJK)
» Oonagh Langerak (gyógyító, NJK)
» Kaspar D. Langerak (gyógyító, NJK)
» Solana Desmith Langerak (gyógyító, NJK)
» Dorian Langerak (gyógyító, NJK)
» Sabrina M. Langerak (gyógyító, NJK)
» Jelenlegi családfő: Valerian Langerak (gyógyító, NJK)
- A koven címere:
- A koven címerállatát a klánalapító Langerak, Kainus Erik Langerak fő állati alakja, a szirti sas után kapta. A klán színe: citromsárga.
Mordwin klán
A Mordwin koven: a hat ősi família egyike, a negyedik legrégebbi. A klán tagjai jellemzően a vendéglátáshoz és a kereskedelemhez kötődő tevékenységekben jeleskednek. Hozzájuk köthető Boszorkányvölgy első fogadóinak, éttermeinek, majd első szállodájának megnyitása, a völgy kereskedelmi útvonalainak kiépítése, valamint az első kereskedelmi helyek kialakítása (piacok, vásárhelyek). A Mordwinok határozottan megosztottak a tündekérdésben, ami nem kevés feszültséget kelt az alapítócsaládon belül is. A koven egyik fele az ellenzők táborát erősítik, bár nem képviselnek olyan kemény véleményt, mint a Pesadillasok, de határozottan nem nézik jó szemmel az idegenek boszorkányvölgyi tartózkodását. A koven másik fele támogatja egykori szomszédjaik segítését és beilleszkedését. A Mordwinok kis hányada pedig inkább tartózkodik az állásfoglalástól, igyekszik távol tartani magukat és közvetlen családtagjaikat az ellenségeskedéstől.
A Mordwinok több kommunában képviseltetik magukat vegyesházasságaik révén, de a legtöbb közöttük mégis az elementál és a szómágus. Ők alapították a szómágusok kommunáját. A klánvezér mindig az alapító Mordwin család egyik arra érdemes tagja, akit az előző vezér jelöl ki utódjának, általában egyenesági leszármazottjai közül
Területi elhelyezkedés:
Klánterületeik jelentős része Boszorkányvölgy keleti területein találhatók, kisebb részei az északkeleti területeken.
Klánhoz tartozó legnagyobb családok:
» Lindvall
» Rosenberg
» Shallot
» Wilkas
» Osborne
» Rimbauer
» Sartre
Korábbi klánvezérek az elmúlt 2000 évből:
» Artemisia Morte Mordwin (azúrhold gyermek, elementál, NJK)
» Aryandes Mordwin (idéző, NJK)
» Alazar Mordwin (szómágus, NJK)
» Aymon Mordwin (démonűző, NJK)
» Aretha Carolina Mordwin (gyógyító, NJK)
» Azaria Shallot Mordwin (gyógyító, NJK)
» Asmund Mordwin (animágus, NJK)
» Amalina Grimsbane Mordwin (nekromanta, NJK)
» Amphora Rimbauer Mordwin (méregkeverő, NJK)
» Abraham Lanzo Mordwin (gyógyító, NJK)
» Amon Leonidas Mordwin (méregkeverő, NJK)
» Jelenlegi családfő: @Azalea Mordwin (azúrhold gyermek, elementál, JK)
- A koven címere:
- A koven címerállatát a klánalapító Mordwin, Amalon Hella Mordwin fő állati alakja, a kormos varjú után kapta. A klán színe: a királykék.
Darkenwald klán
A Darkenwald koven: az ősi hatok egyike, az ötödik legrégebbi család. Állatok idomításáról, honosításáról, kihalás szélére került, veszélyeztetett fajok megmentéséről, szaporításáról ismertek. Nevükhöz köthető az állatok rendszerezése, lexikonba foglalása, a "Nagy Állatos könyv" megalkotása, az első farmok, tanyagazdaságok, halásztavak létrehozása is. Vadászklánként a nyugati védvonal kiépítése és határvédelmi feladatok ellátása. Híresek továbbá kézműves munkáikról, mesterien értenek a fémből és fából készült ékszerek és más becses tárgyak készítéséhez. A Pesadillasokhoz hasonlóan ők is szabálykövetők és hagyományőrzők. Rendkívül jó kapcsolatot ápolnak a Pesadillas klán tagjaival, gyakoriak közöttük a házasságok is. Nagy becsben tartják a régi értékeket és elődeik munkásságát. Ők sincsenek kibékülve azzal, hogy tündék furakodtak otthonaikba, ezért gyakran adnak hangot nemtetszésüknek, bár közel sem olyan erényesen és nyíltan, mint ahogy a Pesadillasok teszik. A klánvezért a hagyományokat őrizve itt is az alapító Darkenwald család tagjai közül választják, aki jellemzően animágus vagy méregkeverő. A Darkenwald vérvonalba tartozók öröksége a familiáris kapcsolat* képessége.
A Darkenwaldok között sok az animágus és a méregkeverő. Az első animágusokat és az animágus kommuna létrehozását is a Drakenwaldokhoz kötik.
Területi elhelyezkedés:
Klánterületeik Banyavölgy nyugati részén találhatók.
Klánhoz tartozó legnagyobb családok:
» Armadra
» Gessora
» Whittemore
» Ashwise
» Westenra
» Korsgaard (tisztavérű méregkeverők, határvédelem)
» Sorrengail (tisztavérű méregkeverők, határvédelem)
Korábbi klánvezérek az elmúlt 2000 évből:
» Lathar W. Darkenwald (animágus, NJK)
» Evarius Darkenwald (animágus, NJK)
» Carwel Darkenwald Pesadillas (méregkeverő, NJK)
» Saena-Fae A. Darkenwald (méregkeverő, NJK)
» Cogwyn Armadra-Darkenwald (animágus, NJK)
» Craith W. Darkenwald-Westenra (animágus, NJK)
» Laeretia-Jov Darkenwald (animágus, NJK)
» Robick Gessora-Darkenwald (méregkeverő, NJK)
» Sarabeth-Lou Darkenwald (animágus, NJK)
» Gia Hadena Darkenwald (méregkeverő, NJK)
» Jelenlegi családfő: Rafyelle Darkenwald (animágus, NJK)
*Familiáris kapcsolat: Darkenwald vérvonalba tartozók adottsága, azaz legalább az egyik szülői ágnak az alapító Darkenwald család vérvonalába kell születnie és tartoznia! A familiáris minden esetben egy Darkenwald felmenő lelke, ami egy adott állati formát ölt (macska, kutya/farkas, medve, szarvas, róka, kígyó, pók, bagoly vagy varjú/holló) és patrónusként védelmezi a strigát. A familiáris soha nem ölt emberi alakot, szellemi formában vagy fizikai állati testben mutatkozik. Entitásként képes tekintélyes távlatokat átszelni csak hogy gazdája mellett legyen, amennyiben magához szólítja familiárisát. A striga magán viseli a familiáris rúna jelét, ezáltal telepatikus kapcsolatban állnak. Ez csak a familiáris halálával tűnik el (elrejtő varázslattal eltakarható a jel). Ha a boszorkány meghal, akkor a familiárisa is. Egy strigához legfeljebb két védelmező lélek tartozhat.
- A koven címere:
- A koven címerállatát a klánalapító Darkenwald, Allerick Darkenwald fő állati alakja, a barna özvegy után kapta. A klán színe: a barna.
Denholm klán
A Denholm koven: a hatodik legősibb család. Tőlük származik a sárkányok eltűnése után védtelenül maradt strigaterületek biztonságossá tételének koncepciója. Ők a kidolgozói a Boszorkányvölgyet körbevevő mágikus védőfalnak, emellett kiválóságuk mérnöki tehetségükben, páratlan magas- és mélyépítészeti munkáikba mutatkozik meg leginkább, illetve a bányászat és a nyersanyagkitermelés terén is kiválóak. Ők inkább az elfogadók közé sorolják magukat. Nem akarnak állást foglalni sem a támogatók, sem az ellenzők mellett, így többnyire tartózkodnak és elfogadják a többségi akaratot. Klánjukon belül a klánvezér mindig az alapító család vérvonalából, a Denholm család tagjai közül kerül ki. Az új klánvezér náluk nem öröklés vagy kijelölés útján, hanem a klán többségi szavazata által kerül a klánvezetői székbe. Jellemzően 100 éves ciklusra választják, majd bizalmi szavazás keretében dől el, hogy a választott családfő a székében marad, vagy helyét más veszi át. A választott vezető mindig idézőmágus vagy démonűző.
A Denholmok a legtöbb kommunában képviseltetik magukat, mégis sok közöttük a démonűző és az idéző, a kommuna alapítását is hozzájuk kötik.
Területi elhelyezkedés:
Klánterületeik Boszorkányvölgy délnyugati részein találhatók.
Klánhoz tartozó legnagyobb családok:
» Akkerman
» Ryn
» Macklin
» Wilcox
» Montanari
Korábbi klánvezérek az elmúlt 2000 évből:
» Aemos Ryn-Denholm (idéző, NJK)
» Ilarion Denholm (démonűző, NJk)
» Aryandés Denholm-Akkerman (démonűző, NJK)
» Edvard Macklin Denholm (idéző, NJK)
» Cedoric Denholm-Pesadillas (méregkeverő, NJK)
» Shawth Ryn-Denholm (idéző, NJK)
» Tambra Akkerman Denholm (démonűző, NJK)
» Melusine W. Denholm (idéző, NJK)
» Artemisia Denholm (animágus, NJK)
» Calcifer W. Denholm (démonűző, NJK)
» Jelenlegi családfő: Balthier Denholm (démonűző, NJK)
- A koven címere:
- A koven címerállatát a klánalapító Denholm, Idris Denholm fő állati alakja, a szürke farkas után kapta. A klán színe: a lila.
Rajtuk kívül több, kisebb-nagyobb boszorkánycsalád él még Boszorkányvölgyben különböző pártállással, akár rokoni kapcsolódással a fentebb felsorolt kovenekkel. Ha családod valamelyik nagy klánnal rokonságban áll, jelöld a karakterlapodban melyik nagyklánhoz tartozol.
Ha a fenti hat klán valamelyikének tagja akarsz lenni, kérjük hogy a rokonsági szálak miatt egyeztess az adott koven családfőjével. HA a klánnak nincs JK vezetője, abban az esetben a már megalkotott, az adott családba tartozó karakterekkel vedd fel a kapcsolatot. HA sem vezetője, sem megalkotott tagja nincs, akkor pedig minket, adminokat keress.
Független strigacsaládok
Vannak a völgyben úgynevezett független családok, akik hivatalosan nem tartoznak egyik nagy klánban se, de ugyanúgy tagjai valamelyik kommunának. Őket a főboszorkányok képviselik, ahogy a klánokból kitiltott banyacsaládokat is. Ezek a famíliák bármikor kérvényezhetik a klánvezetőknél csatlakozási kérelmüket, de csak ahhoz a klánhoz nyerhetnek felvételt, mellyel azonos mágiát űznek és azonos elveket vallanak, pl. a Pesadillas klánhoz csak olyan családok kerülhetnek be, melynek tagjai nekromanta és/vagy méregkeverő mágiát űznek, hagyományőrzők és leginkább a tündeellenességet képviselik. A kérelem elbírálása és a döntés meghozatala hosszú procedúra a klánalapítók szigorú szabályai és elvárásai miatt. A független családok a főboszorkányok felügyelte területeken (Központi területeken vagy Boszorkányvölgy északnyugati részén) élnek, azonban amint a klán befogadja őket, ezt követően a család az adott kovenhez tartozó körzetekbe költözik.
Ha családod nem kapcsolódik az ősi klánok egyikéhez sem, úgy kérjük, hogy a karakterlapodba készíts a családodról egy pár soros ismertetőt, ami a következőket tartalmazza: a jelenlegi családfő neve, a család fennállása a völgyben (azaz hozzávetőlegesen mióta jegyzik a családodat), jellemzően milyen mágiaágat űznek, illetve milyen pártállásúak tünde kérdésben és az élet mely területén jeleskednek?
-
Jól jegyezd meg ezt a nevet:
Forrás
-
Admin
- ADATLAPOM✦ Néhány fontos infó ✦
Karakteraktivitás :
Tartózkodási hely : N/A
Play by : Faceless
-
Kapcsolat
Vélemények
1 / 1 oldal
3. Főboszorkányok és a kovenek
Element of Freedom
1 / 1 oldal
  ❱❱
Forrás
❱❱⌛ 2022-11-26, 08:52
Főboszorkányok és a boszorkányklánok
✦ Strigák és állásfoglalásuk ✦
Klánok a Boszorkányvölgyben
A Boszorkányvölgyben élő strigák összetartó, népes nagycsaládokban, úgynevezett kovenekben vagy klánokban élnek, egy-egy klánba pedig több kisebb-nagyobb boszorkányfamília tartozik. A klánok az alapító, a legősibb strigacsaládok neveit viselik. Élükön állnak a klánvezetők vagy klánvezérek, akiket a klánhagyományoktól függően választással vagy örökléssel jelölnek ki. Az új vezér a beavatás után foglalja el hivatalosan a koven vezetői székét és tölti be vezetőként feladatkörét. A kinevezés nem jár plusz erővel. A klánvezető feladata összefogni a kovenbe tartozó családokat, figyelemmel kísérni a családtagok munkásságát, támogatni a jó ügyeket, ügyelni a rendre, dönteni a klánt érintő fontos kérdésekben, gondoskodni a klán határközeli területeinek védelméről, betartatni az ősi striga szokásokat és a klánhagyományokat, illetve szankcionálni azokat, akik veszélyeztetik a klán működését és tagjainak biztonságát. Legerősebb eszközeik a klánból való kitiltás, ami nem jelent egyet a völgyből való kitiltással. Emellett kapcsolatot tartanak a főboszorkányokkal és a kommunavezetőkkel is, ezzel egyfajta hídszerepet betöltve közöttük.
A klánba tartozni többféleképpen lehet: születés jogán, házasság révén, vagy kérelem alapján. A klán bármikor elhagyható, de ha egy boszorkány vissza akar térni, az nem történik automatikusan, a klánnak vissza kell fogadnia, a visszatérőnek pedig bizonyítani kell elkötelezettségét. A végső döntést mindig a klánvezető mondja ki.
Azoknál a családoknál, ahol a mágikus képességeiket döntő mértékben a vér határozza meg (gyógyító, méregkeverő, elementál, nekromanta), történetük a régmúltba nyúlik vissza és fontosak a hagyományok, ott mindezt figyelembe véve csatlakoznak a kommunákhoz pl. egy méregkeverő kihasználva örökölt adottságait minden valószínűséggel a méregkeverők kommunájához fog csatlakozni. Egy koven/klán tagjai nem feltétlenül tartoznak ugyanahhoz a kommunához, még családon belül sem. Ez főként eltérő mágiát űző strigapárok utódainál vagy a nem vérvonalhoz kötődő (démonűző, idéző, szómágia és animágia) varázslatokat gyakorló banyacsaládoknál fordul elő. Pl. egy szómágus strigapár gyermeke dönthet úgy, hogy szakítva a hagyományokkal másik mágiaágat választ és inkább idéző vagy animágus lesz. Elméletileg az sem kizárt, hogy valamelyik vérvonalhoz kötődő mágiaág elsajátításával próbálkozzon meg, azonban ez ritka, hiszen alap képességek híján soha nem lenne olyan eredményes az adott mágiában, mint a vérvonalba született társai. Egy méregkeverő képességű striga is határozhat úgy, hogy nem a méregkeverő vonalon próbál érvényesülni, azonban adottságai kihasználatlansága miatt ez visszalépést jelentene a számára.
A klánba tartozni többféleképpen lehet: születés jogán, házasság révén, vagy kérelem alapján. A klán bármikor elhagyható, de ha egy boszorkány vissza akar térni, az nem történik automatikusan, a klánnak vissza kell fogadnia, a visszatérőnek pedig bizonyítani kell elkötelezettségét. A végső döntést mindig a klánvezető mondja ki.
Azoknál a családoknál, ahol a mágikus képességeiket döntő mértékben a vér határozza meg (gyógyító, méregkeverő, elementál, nekromanta), történetük a régmúltba nyúlik vissza és fontosak a hagyományok, ott mindezt figyelembe véve csatlakoznak a kommunákhoz pl. egy méregkeverő kihasználva örökölt adottságait minden valószínűséggel a méregkeverők kommunájához fog csatlakozni. Egy koven/klán tagjai nem feltétlenül tartoznak ugyanahhoz a kommunához, még családon belül sem. Ez főként eltérő mágiát űző strigapárok utódainál vagy a nem vérvonalhoz kötődő (démonűző, idéző, szómágia és animágia) varázslatokat gyakorló banyacsaládoknál fordul elő. Pl. egy szómágus strigapár gyermeke dönthet úgy, hogy szakítva a hagyományokkal másik mágiaágat választ és inkább idéző vagy animágus lesz. Elméletileg az sem kizárt, hogy valamelyik vérvonalhoz kötődő mágiaág elsajátításával próbálkozzon meg, azonban ez ritka, hiszen alap képességek híján soha nem lenne olyan eredményes az adott mágiában, mint a vérvonalba született társai. Egy méregkeverő képességű striga is határozhat úgy, hogy nem a méregkeverő vonalon próbál érvényesülni, azonban adottságai kihasználatlansága miatt ez visszalépést jelentene a számára.
A három főboszorkány és a kommunák
Boszorkányvölgy a három főboszorkány irányítása alatt áll, akik mindig a hat klán valamelyikéből kerülnek ki.
A főboszorkány jelöltség általános feltételei és elvárásai:
A jelölt mindig férfi, aki betöltötte nagykorúságát; kiváló eredményekkel végezte el az MSZA-t; legalább 5 éve kommunája megbecsült, aktív tagja; jó, tiszteletre méltó családból való; példamutató életet él; személye klánon belül széles körben ismert és támogatott; a Boszorkányközösség aktív, tevékeny tagja; tökéletesen ismeri Boszorkányvölgy múltját és működését.
Alapszabály, hogy a három főbanya csakis különböző klánokból kerülhetnek ki. A jelöltek nevét mindig a klánvezetők terjesztik elő, minden klánvezér a maga jelöltjét. Végül zárt szavazással dől el a boszorkányszék sorsa.
A választás menete:
A főboszorkányválasztás, mindig az első főboszorkány megválasztásával kezdődik. A kovenek mindig a legrátermettebbnek ítélt férfi tagjait indítják. A jelölteknek az általános megfeleltség mellett rendelkezniük kell egy, részletesen kidolgozott programtervvel, amit a főboszorkánysága ideje alatt meg akarnak majd valósítani Boszorkányvölgyben. Az első főboszorkány megválasztása után kerül kiválasztásra a második és harmadik főboszorkány, akik segítik a programterv megvalósítását. Ők lehetnek azok, akiket a klánok az első szék megszerzéséért indítottak, de jelölhetnek ki új személyeket is. Nekik nincs szükség programtervre.
A három főboszorkány egyenrangú. A cím elnyerése nem jár plusz mágikus erővel, sem korlátlan hatalommal, ugyanakkor a főbanyává választottak beavatásukat és eskütételüket követően hatalmas lexikális tudásra tesznek szert. Birtokukba jut minden völgyet érintő fontos információ (kiv. klánok belső ügyei, titkai), pl. képbe kerülnek az azúrgyermekek személyeivel, azok képességeivel és a hozzájuk kötődő jóslataikkal. A főboszorkányok szerzett tudásukkal nem élhetnek vissza, önös célokra nem fordíthatják, a völgy titkait nem árulhatják el senkinek.
Megjegyzés: abban az esetben ha valamelyik főboszorkány önszántából lemond, leváltják vagy meghal, helyére rövidesen új személyt választanak. A többi főbanya alapvetően pozíciójában marad.
Régen a hármak a völgy irányítása mellett különböző feladatokat láttak el. Az első főboszorkány a Merlin Szakálla Akadémia igazgatásáért, a második az MSZA igazgatóhelyettesi feladatokért és diplomáciáért felelt. Mára azonban bevett gyakorlattá vált, hogy egy közeli családtagot bíznak meg a feladatok ellátásával. Velük ellentétben a harmadik főboszorkány mindig személyesen őrzi Sellaris (boszorkánysziget) értékeit és háborítatlanságát. A hármak együttesen döntenek és hoznak intézkedéseket, rendeleteket a Boszorkányvölgyet érintő fontos, globális és a fejlesztéseket érintő kérdéseiben, ők hagyják jóvá vagy vonják vissza a szabadalmakat, a működési engedélyeket, karolják fel a támogatandó programokat és hoznak ítéletet azokban a vitás ügyekben, amiket a kommunák berkeinken belül vagy a klánok között, egymás között nem tudnak elrendezni. A klánok belügyeibe viszont sohasem szólnak bele, ugyanis ott ők is csak klántagok. A kovenen belüli feladatokat mindig a klánvezér rendezi.
Boszorkányvölgyben jelenleg 7 mágiacsoport, úgynevezett kommuna van. Az MSZA elvégzése után minden striga tagja lesz egy kommunának, rajtuk keresztül pedig hasznos tagja társadalmuknak. A mágiaközösség lehetőséget nyújt a strigaerő fejlesztésére: a striga erősíti a kommunát, a kommuna erősíti a strigát!
A mágiacsoportok élére elsősorban a három főboszorkány választ egy-egy kiváló képességű vezetőt, aki különböző klánok azonos mágiát űző tagjait fogja össze, felügyeli a mágiacsoport rendjét és kezeli a problémás helyzeteket, figyelemmel kíséri a kommunatagok fejlődését. A kommunán belüli nézeteltérésekbe a klánvezetők nem szólhatnak bele. Ilyenkor a mágiacsoport vezetője vagy komolyabb ügyek esetén a főboszorkányok illetékesek döntéseket hozni. A kinevezés nem jár plusz erővel. A kommunavezető bármelyik klánból kikerülhet, de csak olyan boszorkány töltheti be a posztot, aki maga is a mágiacsoport tagja pl. gyógyító a gyógyítók kommunájának. Itt is hasonlóak az elvárások, mint a főboszorkányok választásánál. A kommunavezető személyét a kommunatagok megvétózhatják, illetve le is válthatják, amennyiben nem elégedettek a kijelölt striga munkájával, vagy a kommunatagok találnak egy rátermettebb személyt. A személycserét a főboszorkányok tiszteletben tartják és elfogadják.
Rangbéli hierarchia (nem erőhierarchia):
1. Főboszorkányok: a völgy globális rendjéért, az általános striga törvények betartásáért stb. felelnek, de a klánok belügyeibe nem szólnak bele. Ott ők is csak egyszerű klántagok.
2. Klánvezetők: a klánjaikon belüli ügyekre van hatásuk, a kommunákban történő problémás ügyekbe nincs beleszólási joguk. Kiállhatnak klántagjaikért, ha az gondot okoz a kommunába, de a döntést a kommunavezetők, súlyosabb esetekben a főboszorkányok hozzák.
3. Kommunavezetők: a mágiacsoporton belüli dolgokért felelnek, vitás helyzetekben ők járnak el, de komolyabb ügyekben a főboszorkányok döntenek helyettük, természetesen a véleményüket figyelembe véve.
A főboszorkány jelöltség általános feltételei és elvárásai:
A jelölt mindig férfi, aki betöltötte nagykorúságát; kiváló eredményekkel végezte el az MSZA-t; legalább 5 éve kommunája megbecsült, aktív tagja; jó, tiszteletre méltó családból való; példamutató életet él; személye klánon belül széles körben ismert és támogatott; a Boszorkányközösség aktív, tevékeny tagja; tökéletesen ismeri Boszorkányvölgy múltját és működését.
Alapszabály, hogy a három főbanya csakis különböző klánokból kerülhetnek ki. A jelöltek nevét mindig a klánvezetők terjesztik elő, minden klánvezér a maga jelöltjét. Végül zárt szavazással dől el a boszorkányszék sorsa.
A választás menete:
A főboszorkányválasztás, mindig az első főboszorkány megválasztásával kezdődik. A kovenek mindig a legrátermettebbnek ítélt férfi tagjait indítják. A jelölteknek az általános megfeleltség mellett rendelkezniük kell egy, részletesen kidolgozott programtervvel, amit a főboszorkánysága ideje alatt meg akarnak majd valósítani Boszorkányvölgyben. Az első főboszorkány megválasztása után kerül kiválasztásra a második és harmadik főboszorkány, akik segítik a programterv megvalósítását. Ők lehetnek azok, akiket a klánok az első szék megszerzéséért indítottak, de jelölhetnek ki új személyeket is. Nekik nincs szükség programtervre.
A három főboszorkány egyenrangú. A cím elnyerése nem jár plusz mágikus erővel, sem korlátlan hatalommal, ugyanakkor a főbanyává választottak beavatásukat és eskütételüket követően hatalmas lexikális tudásra tesznek szert. Birtokukba jut minden völgyet érintő fontos információ (kiv. klánok belső ügyei, titkai), pl. képbe kerülnek az azúrgyermekek személyeivel, azok képességeivel és a hozzájuk kötődő jóslataikkal. A főboszorkányok szerzett tudásukkal nem élhetnek vissza, önös célokra nem fordíthatják, a völgy titkait nem árulhatják el senkinek.
Megjegyzés: abban az esetben ha valamelyik főboszorkány önszántából lemond, leváltják vagy meghal, helyére rövidesen új személyt választanak. A többi főbanya alapvetően pozíciójában marad.
Régen a hármak a völgy irányítása mellett különböző feladatokat láttak el. Az első főboszorkány a Merlin Szakálla Akadémia igazgatásáért, a második az MSZA igazgatóhelyettesi feladatokért és diplomáciáért felelt. Mára azonban bevett gyakorlattá vált, hogy egy közeli családtagot bíznak meg a feladatok ellátásával. Velük ellentétben a harmadik főboszorkány mindig személyesen őrzi Sellaris (boszorkánysziget) értékeit és háborítatlanságát. A hármak együttesen döntenek és hoznak intézkedéseket, rendeleteket a Boszorkányvölgyet érintő fontos, globális és a fejlesztéseket érintő kérdéseiben, ők hagyják jóvá vagy vonják vissza a szabadalmakat, a működési engedélyeket, karolják fel a támogatandó programokat és hoznak ítéletet azokban a vitás ügyekben, amiket a kommunák berkeinken belül vagy a klánok között, egymás között nem tudnak elrendezni. A klánok belügyeibe viszont sohasem szólnak bele, ugyanis ott ők is csak klántagok. A kovenen belüli feladatokat mindig a klánvezér rendezi.
Boszorkányvölgyben jelenleg 7 mágiacsoport, úgynevezett kommuna van. Az MSZA elvégzése után minden striga tagja lesz egy kommunának, rajtuk keresztül pedig hasznos tagja társadalmuknak. A mágiaközösség lehetőséget nyújt a strigaerő fejlesztésére: a striga erősíti a kommunát, a kommuna erősíti a strigát!
A mágiacsoportok élére elsősorban a három főboszorkány választ egy-egy kiváló képességű vezetőt, aki különböző klánok azonos mágiát űző tagjait fogja össze, felügyeli a mágiacsoport rendjét és kezeli a problémás helyzeteket, figyelemmel kíséri a kommunatagok fejlődését. A kommunán belüli nézeteltérésekbe a klánvezetők nem szólhatnak bele. Ilyenkor a mágiacsoport vezetője vagy komolyabb ügyek esetén a főboszorkányok illetékesek döntéseket hozni. A kinevezés nem jár plusz erővel. A kommunavezető bármelyik klánból kikerülhet, de csak olyan boszorkány töltheti be a posztot, aki maga is a mágiacsoport tagja pl. gyógyító a gyógyítók kommunájának. Itt is hasonlóak az elvárások, mint a főboszorkányok választásánál. A kommunavezető személyét a kommunatagok megvétózhatják, illetve le is válthatják, amennyiben nem elégedettek a kijelölt striga munkájával, vagy a kommunatagok találnak egy rátermettebb személyt. A személycserét a főboszorkányok tiszteletben tartják és elfogadják.
Rangbéli hierarchia (nem erőhierarchia):
1. Főboszorkányok: a völgy globális rendjéért, az általános striga törvények betartásáért stb. felelnek, de a klánok belügyeibe nem szólnak bele. Ott ők is csak egyszerű klántagok.
2. Klánvezetők: a klánjaikon belüli ügyekre van hatásuk, a kommunákban történő problémás ügyekbe nincs beleszólási joguk. Kiállhatnak klántagjaikért, ha az gondot okoz a kommunába, de a döntést a kommunavezetők, súlyosabb esetekben a főboszorkányok hozzák.
3. Kommunavezetők: a mágiacsoporton belüli dolgokért felelnek, vitás helyzetekben ők járnak el, de komolyabb ügyekben a főboszorkányok döntenek helyettük, természetesen a véleményüket figyelembe véve.
Striga állásfoglalások
Támogatók: Ők azok, akik támogatják és segítik az otthon nélkül maradt szomszédjaik beilleszkedését Boszorkányvölgybe. Az integrálás és hosszútávú befogadás gondolata sem távoli a számukra, még akkor sem, ha ez némileg szembe megy az ősi striga tradíciókkal, bár az erőszakos elfogadtatás és a régi striga értékek felrúgása leginkább a szélsőséges nézeteket valló támogatókat jellemzi, ugyanis a strigák alapjába véve tisztelik őseiket és a régi szokásokat. Összességében csak egy békés Boszorkányvölgy megteremtéséről álmodoznak.
Fő támogató: Morte, Langerak, Mordwin
Ellenzők: Többségében hagyományőrzők, a régi értékek követői. Számukra nem elfogadható, hogy otthonuk menedékhellyé vált a háborúk után. Nem támogatják a királyságukat vesztett varázslények végleges letelepedését, akkor sem, ha tudják, hogy egykori szomszédjaiknak nincs hova menniük. Céljuk, hogy a betolakodók, közülük is elsősorban a bajkeverő, bűnöző csoportok eltűnjenek a völgyből, és ennek érdekében mindent meg is tesznek. Nem riadnak vissza a tettlegességtől sem. Nem ritka hogy titkos bandákba verődnek vagy szervezeteket hoznak létre a tündebajkeverők kiiktatására. Ugyanakkor alapelvük, hogy ártatlanokat ha lehet nem bántanak, ami a szélsőséges ellenzőkre nem igaz. Ők nem csak az idegeneket távolítanák el otthonukból, hanem mindenkit, még az őket támogató strigatársaikat is.
Fő ellenző: Pesadillas, Darkenwald, Mordwin
Elfogadók: Ide tartoznak az érdektelenek és a döntésképtelenek, akik nem foglalnak álláspontot, elzárkóznak és nem fogalmaznak meg véleményt a témával kapcsolatban, egyszerűen csak fejet hajtanak a többség akarata előtt.
Fő elfogadó: Denholm, Mordwin
Megjegyzés: egyénileg eltérhet a pártállás a fent említett ősi családoknál is, a leírás csak a többségre jellemző állásfoglalást mutatja. Ha családod valamelyik nagy klánnal rokonságban áll, jelöld a karakterlapodban melyik nagyklánhoz tartozol.
Fő támogató: Morte, Langerak, Mordwin
Ellenzők: Többségében hagyományőrzők, a régi értékek követői. Számukra nem elfogadható, hogy otthonuk menedékhellyé vált a háborúk után. Nem támogatják a királyságukat vesztett varázslények végleges letelepedését, akkor sem, ha tudják, hogy egykori szomszédjaiknak nincs hova menniük. Céljuk, hogy a betolakodók, közülük is elsősorban a bajkeverő, bűnöző csoportok eltűnjenek a völgyből, és ennek érdekében mindent meg is tesznek. Nem riadnak vissza a tettlegességtől sem. Nem ritka hogy titkos bandákba verődnek vagy szervezeteket hoznak létre a tündebajkeverők kiiktatására. Ugyanakkor alapelvük, hogy ártatlanokat ha lehet nem bántanak, ami a szélsőséges ellenzőkre nem igaz. Ők nem csak az idegeneket távolítanák el otthonukból, hanem mindenkit, még az őket támogató strigatársaikat is.
Fő ellenző: Pesadillas, Darkenwald, Mordwin
Elfogadók: Ide tartoznak az érdektelenek és a döntésképtelenek, akik nem foglalnak álláspontot, elzárkóznak és nem fogalmaznak meg véleményt a témával kapcsolatban, egyszerűen csak fejet hajtanak a többség akarata előtt.
Fő elfogadó: Denholm, Mordwin
Megjegyzés: egyénileg eltérhet a pártállás a fent említett ősi családoknál is, a leírás csak a többségre jellemző állásfoglalást mutatja. Ha családod valamelyik nagy klánnal rokonságban áll, jelöld a karakterlapodban melyik nagyklánhoz tartozol.
- |
- Jól jegyezd meg ezt a nevet:Forrás
- Admin
- ADATLAPOM✦ Néhány fontos infó ✦
Karakteraktivitás :Tartózkodási hely :N/APlay by :Faceless - Kapcsolat
Vélemények
  ❱❱
Forrás
❱❱⌛ 2023-02-06, 01:19
Boszorkány kovenek
✦ Strigák és állásfoglalásuk ✦
A Morte klán
A Morte koven a hat ősi család egyike, a második legrégebbi família. Ők hozták létre az MSZA tudástárát és az első banyavölgyi törvényeket. Az évezredek során a jogalkotás, a rendfenntartás, a büntetésszabályozás terén alkottak maradandót, illetve a börtönrendszer kialakítása is az ő nevükhöz fűződik. Mindezek mellett a művészetek nagy pártolói is. A kezdeti jó viszony után a Pesák nagy ellenfélként tekintenek rájuk. A Morte család tagjai tiszteletben tartják a régi értékeket, de haladó szelleműek is, nyitottak az újításra és hajlandók a változásra, és szorgalmazzák is azt. Tagjai általában barátságosak és kompromisszumkészek, néha túlságosan is a békére törekvők. Vallják, hogy a régi és az új harmóniában megfér egymás mellett. Ahogy azt is, hogy Boszorkányvölgy elég nagy mindenkinek. Hiszik, hogy a tündék ittléte hasznos társadalmuknak. A háborúk után a Mortek javaslatára befogadták az otthon nélkül maradt túlélő népeket. Nem csak erkölcsi kötelességnek érezték segíteni, de a korábbi megállapodások alapján is elvárás volt a szövetségesek megsegítése. Támogatják integrálásukat nem csak a völgybe, de a tündékkel való jó viszony kialakítása jegyében, kicsit a striga hagyományokat felrúgva az MSZA falai közé is. Nem titkolt céljuk, hogy egy striga-tünde lakta völgyet hozzanak létre Boszorkányföldön.
A Morte koven tagjai jellemzően elementál mágusok, az első elementálokat és az elementál kommuna létrejöttét is a Mortekhoz kötik. Választott vezetőjük mindig az alapító család soraiból kerül ki, az alapító családtagok többségi szavazata alapján és választott klánvezér mindig az elementál mágia valamelyik ágát űzi.
Területi elhelyezkedés:
Klánterületeikhez a völgy déli és kismértékben a délkeleti részek tartoznak ide.
Klánhoz tartozó legnagyobb családok:
» Gramarye
» Kresbrag
» Ashmore
» Eslinger
» Moriarty
» Hightower
» Raffaelle
Korábbi klánvezérek az elmúlt 2000 évből:
» Azramiel Morte (földmágus, NJK)
» Nessarose Morte-Gramarye (vízmágus, NJK)
» Bramien A. Morte (szélmágus, NJK)
» Pryssa Morte (tűzmágus, NJK)
» Barnabas M. Morte (tűzmágus, NJK)
» Demetrius Kresbrag Morte (szélmágus, NJK)
» Sandro L. Morte (földmágus, NJK)
» Fedora Morte-Moriarty (vízmágus, NJK)
» Kymmaron D. Morte (földmágus, NJK)
» Iphigenia Eslinger-Morte (vízmágus, NJK)
» Artem Lucian Morte (szélmágus, NJK)
» Santiago H. Morte (szélmágus, NJK - jelenlegi főboszorkány)
» Jelenlegi családfő: Ludmilla K. Morte (tűzmágus, NJK)
A Morte koven tagjai jellemzően elementál mágusok, az első elementálokat és az elementál kommuna létrejöttét is a Mortekhoz kötik. Választott vezetőjük mindig az alapító család soraiból kerül ki, az alapító családtagok többségi szavazata alapján és választott klánvezér mindig az elementál mágia valamelyik ágát űzi.
Területi elhelyezkedés:
Klánterületeikhez a völgy déli és kismértékben a délkeleti részek tartoznak ide.
Klánhoz tartozó legnagyobb családok:
» Gramarye
» Kresbrag
» Ashmore
» Eslinger
» Moriarty
» Hightower
» Raffaelle
Korábbi klánvezérek az elmúlt 2000 évből:
» Azramiel Morte (földmágus, NJK)
» Nessarose Morte-Gramarye (vízmágus, NJK)
» Bramien A. Morte (szélmágus, NJK)
» Pryssa Morte (tűzmágus, NJK)
» Barnabas M. Morte (tűzmágus, NJK)
» Demetrius Kresbrag Morte (szélmágus, NJK)
» Sandro L. Morte (földmágus, NJK)
» Fedora Morte-Moriarty (vízmágus, NJK)
» Kymmaron D. Morte (földmágus, NJK)
» Iphigenia Eslinger-Morte (vízmágus, NJK)
» Artem Lucian Morte (szélmágus, NJK)
» Santiago H. Morte (szélmágus, NJK - jelenlegi főboszorkány)
» Jelenlegi családfő: Ludmilla K. Morte (tűzmágus, NJK)
- A koven címere:
- A koven címerállatát a klánalapító Morte, Evander Z. Morte fő állati alakja, a komodói sárkány/varánusz után kapta. A klán színe: a vörös.
Pesadillas klán
A Pesadillas koven: A legősibb strigacsaládnak tekinthető, a Merlin Szakálla Akadémia alapítói, a "Sárkányos könyv" és a "Nagy Méregkönyv" megalkotói. A klánt különösen erős kapcsolat fűzte egykor a sárkányokhoz, ők voltak a völgy első sárkánytartói, első sárkánylovasai. Kiváló fegyverkészítők, vadászklánként pedig az északi területek védelme, az északi határ- és védvonalak kiépítése köthető hozzájuk. Számtalan alkalommal irányították első főboszorkányként a Boszorkányvölgyet és töltötték be az MSZA igazgatói posztját. A klán tagjai hagyományőrzők, az ősi értékek követői. Nehezen nyitnak az újdonságok felé, és nehezen viselik a változásokat, éppen ezért nem meglepő, hogy nagy ellenzői a háborúk után Boszorkányvölgybe érkező tündék letelepedésének. Nem titkolják ellenérzéseiket a betolakodók iránt, gyakran adnak hangot nemtetszésüknek. Azt vallják: "Boszorkányvölgy a strigáké, nincs helye ott más népeknek!" Az új reformokat, miszerint a tündéknek helyet adnának az Akadémia falai között, egyenesen felháborítónak tartják. Titokban a Morték ellen szervezkednek annak érdekében, hogy megtisztítsák otthonukat a jövevényektől és visszaszerezzék régi szerepüket a völgy irányításában.
A Pesadillasok jellemzően nekromanta és méregkeverő mágiában jártasak. A Pesadillasok eredetileg méregkeverők voltak, ők alapították a méregkeverő kommunát. Az első nekromantákat és a nekromanta kommuna létrejöttét is hozzájuk kötik. Vezetőjüket mindig az előző vezető jelöli ki utódjaként, aki jellemzően egyenesági leszármazott, de minden esetben az alapító család vérvonalából származó nekromanta vagy méregkeverő striga.
Területi elhelyezkedés:
Klánterületeikhez Boszorkányvölgy északi, valamint az északkeleti területek egy nagyobb része tartozik.
Klánhoz tartozó legnagyobb családok:
» Grimsbane (határvédelemre specializálódott)
» Cross
» Glendower
» Varenberg
» Kessler
» Zallagran
» Killoran
Korábbi klánvezérek az elmúlt 2000 évből:
» Asmund D. Pesadillas (nekromanta, NJK)
» Garrick Varenberg-Pesadillas (nekromanta, NJK)
» Laukras Pesadillas (nekromanta, NJK)
» Tarragon Pesadillas (méregkeverő, NJK)
» Vallora Pesadillas (méregkeverő, NJK)
» Kallistrate G. Pesadillas (nekromanta, NJK)
» Farrel Kessler-Pesadillas (méregkeverő, NJK)
» Lazario Pesadillas (nekromanta,NJK)
» Reamus V. Pesadillas (méregkeverő, NJK)
» Talyssa Glendower-Pesadillas (nekromanta, NJK)
» Vilekai Pesadillas (nekromanta, NJK)
» Valdemar Pesadillas (nekromanta, NJK)
» Que'traen Pesadillas (nekromanta, NJK)
» Jelenlegi családfő: @Averie G. Pesadillas (nekromanta, JK)
A Pesadillasok jellemzően nekromanta és méregkeverő mágiában jártasak. A Pesadillasok eredetileg méregkeverők voltak, ők alapították a méregkeverő kommunát. Az első nekromantákat és a nekromanta kommuna létrejöttét is hozzájuk kötik. Vezetőjüket mindig az előző vezető jelöli ki utódjaként, aki jellemzően egyenesági leszármazott, de minden esetben az alapító család vérvonalából származó nekromanta vagy méregkeverő striga.
Területi elhelyezkedés:
Klánterületeikhez Boszorkányvölgy északi, valamint az északkeleti területek egy nagyobb része tartozik.
Klánhoz tartozó legnagyobb családok:
» Grimsbane (határvédelemre specializálódott)
» Cross
» Glendower
» Varenberg
» Kessler
» Zallagran
» Killoran
Korábbi klánvezérek az elmúlt 2000 évből:
» Asmund D. Pesadillas (nekromanta, NJK)
» Garrick Varenberg-Pesadillas (nekromanta, NJK)
» Laukras Pesadillas (nekromanta, NJK)
» Tarragon Pesadillas (méregkeverő, NJK)
» Vallora Pesadillas (méregkeverő, NJK)
» Kallistrate G. Pesadillas (nekromanta, NJK)
» Farrel Kessler-Pesadillas (méregkeverő, NJK)
» Lazario Pesadillas (nekromanta,NJK)
» Reamus V. Pesadillas (méregkeverő, NJK)
» Talyssa Glendower-Pesadillas (nekromanta, NJK)
» Vilekai Pesadillas (nekromanta, NJK)
» Valdemar Pesadillas (nekromanta, NJK)
» Que'traen Pesadillas (nekromanta, NJK)
» Jelenlegi családfő: @Averie G. Pesadillas (nekromanta, JK)
- A koven címere:
- A koven címerállatát a klánalapító Pesadillas, Zathrian K. Pesadillas fő állati alakja, az arab efa után kapta. A klán színe: a sötétzöld.
Langerak klán
A Langerak koven: a harmadik legrégebbi striga család. Tagjai közül kerül ki általában Sellaris (boszorkánysziget) őrzéséért felelős harmadik főboszorkány, ezért kis kivétellel elmondható, hogy a Hármak egyik tagja mindig egy Langerak. A Langerakok híres gyógyítók, de akadnak köztük ügyes szómágusok is. Ők alapították a gyógyítók kommunáját. Nevükhöz köthető továbbá a gyógynövények rendszerezése, a "Nagy Gyógynövényes könyv" megalkotása, az első gyógyház (kórház) létrehozása és az első gyógypatika alapítása. Kiemelkednek természet- és növényvédelmi programjaikkal, illetve nagy szerepet vállaltak a Mordwin klánnal karöltve az MSZA tantervének kidolgozásában. Általánosságban jó természetűek, segítőkészek, hamar megtalálják másokkal a közös hangot, ezért könnyen azonosulnak a Morte-eszmékkel is. Bár vannak fenntartásaik, mégis támogatják a háború után otthontalanul maradt szomszédjaik befogadását és beilleszkedését, persze csakis ésszerű keretek között.
Vezetőjüket a klán választja az alapító Langerak család soraiból határozatlan időre, azonban fenntartják a jogot, amennyiben a családfő nem váltja be a hozzá fűzött reményeket, úgy egyik napról a másikra le tudják váltani. A klánvezető minden esetben gyógyító mágus.
Területi elhelyezkedés:
Klánterületeik Boszorkányvölgy délkeleti részein találhatók.
Klánhoz tartozó legnagyobb családok:
» Swiatek
» Devonshire
» La Croix
» Atreyu
» Desmith
» Lefebvre
Korábbi klánvezérek az elmúlt 2000 évből:
» Andros S. Langerak (gyógyító, NJK)
» Shellyana Langerak-Atreyu (gyógyító, NJK)
» Alastor Langerak Devonshire (gyógyító, NJK)
» Rheia Langerak (gyógyító, NJK)
» Conrad S. Langerak (gyógyító, NJK)
» Clementine Mordwin Langerak (gyógyító, NJK)
» Oonagh Langerak (gyógyító, NJK)
» Kaspar D. Langerak (gyógyító, NJK)
» Solana Desmith Langerak (gyógyító, NJK)
» Dorian Langerak (gyógyító, NJK)
» Sabrina M. Langerak (gyógyító, NJK)
» Jelenlegi családfő: Valerian Langerak (gyógyító, NJK)
Vezetőjüket a klán választja az alapító Langerak család soraiból határozatlan időre, azonban fenntartják a jogot, amennyiben a családfő nem váltja be a hozzá fűzött reményeket, úgy egyik napról a másikra le tudják váltani. A klánvezető minden esetben gyógyító mágus.
Területi elhelyezkedés:
Klánterületeik Boszorkányvölgy délkeleti részein találhatók.
Klánhoz tartozó legnagyobb családok:
» Swiatek
» Devonshire
» La Croix
» Atreyu
» Desmith
» Lefebvre
Korábbi klánvezérek az elmúlt 2000 évből:
» Andros S. Langerak (gyógyító, NJK)
» Shellyana Langerak-Atreyu (gyógyító, NJK)
» Alastor Langerak Devonshire (gyógyító, NJK)
» Rheia Langerak (gyógyító, NJK)
» Conrad S. Langerak (gyógyító, NJK)
» Clementine Mordwin Langerak (gyógyító, NJK)
» Oonagh Langerak (gyógyító, NJK)
» Kaspar D. Langerak (gyógyító, NJK)
» Solana Desmith Langerak (gyógyító, NJK)
» Dorian Langerak (gyógyító, NJK)
» Sabrina M. Langerak (gyógyító, NJK)
» Jelenlegi családfő: Valerian Langerak (gyógyító, NJK)
- A koven címere:
- A koven címerállatát a klánalapító Langerak, Kainus Erik Langerak fő állati alakja, a szirti sas után kapta. A klán színe: citromsárga.
Mordwin klán
A Mordwin koven: a hat ősi família egyike, a negyedik legrégebbi. A klán tagjai jellemzően a vendéglátáshoz és a kereskedelemhez kötődő tevékenységekben jeleskednek. Hozzájuk köthető Boszorkányvölgy első fogadóinak, éttermeinek, majd első szállodájának megnyitása, a völgy kereskedelmi útvonalainak kiépítése, valamint az első kereskedelmi helyek kialakítása (piacok, vásárhelyek). A Mordwinok határozottan megosztottak a tündekérdésben, ami nem kevés feszültséget kelt az alapítócsaládon belül is. A koven egyik fele az ellenzők táborát erősítik, bár nem képviselnek olyan kemény véleményt, mint a Pesadillasok, de határozottan nem nézik jó szemmel az idegenek boszorkányvölgyi tartózkodását. A koven másik fele támogatja egykori szomszédjaik segítését és beilleszkedését. A Mordwinok kis hányada pedig inkább tartózkodik az állásfoglalástól, igyekszik távol tartani magukat és közvetlen családtagjaikat az ellenségeskedéstől.
A Mordwinok több kommunában képviseltetik magukat vegyesházasságaik révén, de a legtöbb közöttük mégis az elementál és a szómágus. Ők alapították a szómágusok kommunáját. A klánvezér mindig az alapító Mordwin család egyik arra érdemes tagja, akit az előző vezér jelöl ki utódjának, általában egyenesági leszármazottjai közül
Területi elhelyezkedés:
Klánterületeik jelentős része Boszorkányvölgy keleti területein találhatók, kisebb részei az északkeleti területeken.
Klánhoz tartozó legnagyobb családok:
» Lindvall
» Rosenberg
» Shallot
» Wilkas
» Osborne
» Rimbauer
» Sartre
Korábbi klánvezérek az elmúlt 2000 évből:
» Artemisia Morte Mordwin (azúrhold gyermek, elementál, NJK)
» Aryandes Mordwin (idéző, NJK)
» Alazar Mordwin (szómágus, NJK)
» Aymon Mordwin (démonűző, NJK)
» Aretha Carolina Mordwin (gyógyító, NJK)
» Azaria Shallot Mordwin (gyógyító, NJK)
» Asmund Mordwin (animágus, NJK)
» Amalina Grimsbane Mordwin (nekromanta, NJK)
» Amphora Rimbauer Mordwin (méregkeverő, NJK)
» Abraham Lanzo Mordwin (gyógyító, NJK)
» Amon Leonidas Mordwin (méregkeverő, NJK)
» Jelenlegi családfő: @Azalea Mordwin (azúrhold gyermek, elementál, JK)
A Mordwinok több kommunában képviseltetik magukat vegyesházasságaik révén, de a legtöbb közöttük mégis az elementál és a szómágus. Ők alapították a szómágusok kommunáját. A klánvezér mindig az alapító Mordwin család egyik arra érdemes tagja, akit az előző vezér jelöl ki utódjának, általában egyenesági leszármazottjai közül
Területi elhelyezkedés:
Klánterületeik jelentős része Boszorkányvölgy keleti területein találhatók, kisebb részei az északkeleti területeken.
Klánhoz tartozó legnagyobb családok:
» Lindvall
» Rosenberg
» Shallot
» Wilkas
» Osborne
» Rimbauer
» Sartre
Korábbi klánvezérek az elmúlt 2000 évből:
» Artemisia Morte Mordwin (azúrhold gyermek, elementál, NJK)
» Aryandes Mordwin (idéző, NJK)
» Alazar Mordwin (szómágus, NJK)
» Aymon Mordwin (démonűző, NJK)
» Aretha Carolina Mordwin (gyógyító, NJK)
» Azaria Shallot Mordwin (gyógyító, NJK)
» Asmund Mordwin (animágus, NJK)
» Amalina Grimsbane Mordwin (nekromanta, NJK)
» Amphora Rimbauer Mordwin (méregkeverő, NJK)
» Abraham Lanzo Mordwin (gyógyító, NJK)
» Amon Leonidas Mordwin (méregkeverő, NJK)
» Jelenlegi családfő: @Azalea Mordwin (azúrhold gyermek, elementál, JK)
- A koven címere:
- A koven címerállatát a klánalapító Mordwin, Amalon Hella Mordwin fő állati alakja, a kormos varjú után kapta. A klán színe: a királykék.
Darkenwald klán
A Darkenwald koven: az ősi hatok egyike, az ötödik legrégebbi család. Állatok idomításáról, honosításáról, kihalás szélére került, veszélyeztetett fajok megmentéséről, szaporításáról ismertek. Nevükhöz köthető az állatok rendszerezése, lexikonba foglalása, a "Nagy Állatos könyv" megalkotása, az első farmok, tanyagazdaságok, halásztavak létrehozása is. Vadászklánként a nyugati védvonal kiépítése és határvédelmi feladatok ellátása. Híresek továbbá kézműves munkáikról, mesterien értenek a fémből és fából készült ékszerek és más becses tárgyak készítéséhez. A Pesadillasokhoz hasonlóan ők is szabálykövetők és hagyományőrzők. Rendkívül jó kapcsolatot ápolnak a Pesadillas klán tagjaival, gyakoriak közöttük a házasságok is. Nagy becsben tartják a régi értékeket és elődeik munkásságát. Ők sincsenek kibékülve azzal, hogy tündék furakodtak otthonaikba, ezért gyakran adnak hangot nemtetszésüknek, bár közel sem olyan erényesen és nyíltan, mint ahogy a Pesadillasok teszik. A klánvezért a hagyományokat őrizve itt is az alapító Darkenwald család tagjai közül választják, aki jellemzően animágus vagy méregkeverő. A Darkenwald vérvonalba tartozók öröksége a familiáris kapcsolat* képessége.
A Darkenwaldok között sok az animágus és a méregkeverő. Az első animágusokat és az animágus kommuna létrehozását is a Drakenwaldokhoz kötik.
Területi elhelyezkedés:
Klánterületeik Banyavölgy nyugati részén találhatók.
Klánhoz tartozó legnagyobb családok:
» Armadra
» Gessora
» Whittemore
» Ashwise
» Westenra
» Korsgaard (tisztavérű méregkeverők, határvédelem)
» Sorrengail (tisztavérű méregkeverők, határvédelem)
Korábbi klánvezérek az elmúlt 2000 évből:
» Lathar W. Darkenwald (animágus, NJK)
» Evarius Darkenwald (animágus, NJK)
» Carwel Darkenwald Pesadillas (méregkeverő, NJK)
» Saena-Fae A. Darkenwald (méregkeverő, NJK)
» Cogwyn Armadra-Darkenwald (animágus, NJK)
» Craith W. Darkenwald-Westenra (animágus, NJK)
» Laeretia-Jov Darkenwald (animágus, NJK)
» Robick Gessora-Darkenwald (méregkeverő, NJK)
» Sarabeth-Lou Darkenwald (animágus, NJK)
» Gia Hadena Darkenwald (méregkeverő, NJK)
» Jelenlegi családfő: Rafyelle Darkenwald (animágus, NJK)
*Familiáris kapcsolat: Darkenwald vérvonalba tartozók adottsága, azaz legalább az egyik szülői ágnak az alapító Darkenwald család vérvonalába kell születnie és tartoznia! A familiáris minden esetben egy Darkenwald felmenő lelke, ami egy adott állati formát ölt (macska, kutya/farkas, medve, szarvas, róka, kígyó, pók, bagoly vagy varjú/holló) és patrónusként védelmezi a strigát. A familiáris soha nem ölt emberi alakot, szellemi formában vagy fizikai állati testben mutatkozik. Entitásként képes tekintélyes távlatokat átszelni csak hogy gazdája mellett legyen, amennyiben magához szólítja familiárisát. A striga magán viseli a familiáris rúna jelét, ezáltal telepatikus kapcsolatban állnak. Ez csak a familiáris halálával tűnik el (elrejtő varázslattal eltakarható a jel). Ha a boszorkány meghal, akkor a familiárisa is. Egy strigához legfeljebb két védelmező lélek tartozhat.
A Darkenwaldok között sok az animágus és a méregkeverő. Az első animágusokat és az animágus kommuna létrehozását is a Drakenwaldokhoz kötik.
Területi elhelyezkedés:
Klánterületeik Banyavölgy nyugati részén találhatók.
Klánhoz tartozó legnagyobb családok:
» Armadra
» Gessora
» Whittemore
» Ashwise
» Westenra
» Korsgaard (tisztavérű méregkeverők, határvédelem)
» Sorrengail (tisztavérű méregkeverők, határvédelem)
Korábbi klánvezérek az elmúlt 2000 évből:
» Lathar W. Darkenwald (animágus, NJK)
» Evarius Darkenwald (animágus, NJK)
» Carwel Darkenwald Pesadillas (méregkeverő, NJK)
» Saena-Fae A. Darkenwald (méregkeverő, NJK)
» Cogwyn Armadra-Darkenwald (animágus, NJK)
» Craith W. Darkenwald-Westenra (animágus, NJK)
» Laeretia-Jov Darkenwald (animágus, NJK)
» Robick Gessora-Darkenwald (méregkeverő, NJK)
» Sarabeth-Lou Darkenwald (animágus, NJK)
» Gia Hadena Darkenwald (méregkeverő, NJK)
» Jelenlegi családfő: Rafyelle Darkenwald (animágus, NJK)
*Familiáris kapcsolat: Darkenwald vérvonalba tartozók adottsága, azaz legalább az egyik szülői ágnak az alapító Darkenwald család vérvonalába kell születnie és tartoznia! A familiáris minden esetben egy Darkenwald felmenő lelke, ami egy adott állati formát ölt (macska, kutya/farkas, medve, szarvas, róka, kígyó, pók, bagoly vagy varjú/holló) és patrónusként védelmezi a strigát. A familiáris soha nem ölt emberi alakot, szellemi formában vagy fizikai állati testben mutatkozik. Entitásként képes tekintélyes távlatokat átszelni csak hogy gazdája mellett legyen, amennyiben magához szólítja familiárisát. A striga magán viseli a familiáris rúna jelét, ezáltal telepatikus kapcsolatban állnak. Ez csak a familiáris halálával tűnik el (elrejtő varázslattal eltakarható a jel). Ha a boszorkány meghal, akkor a familiárisa is. Egy strigához legfeljebb két védelmező lélek tartozhat.
- A koven címere:
- A koven címerállatát a klánalapító Darkenwald, Allerick Darkenwald fő állati alakja, a barna özvegy után kapta. A klán színe: a barna.
Denholm klán
A Denholm koven: a hatodik legősibb család. Tőlük származik a sárkányok eltűnése után védtelenül maradt strigaterületek biztonságossá tételének koncepciója. Ők a kidolgozói a Boszorkányvölgyet körbevevő mágikus védőfalnak, emellett kiválóságuk mérnöki tehetségükben, páratlan magas- és mélyépítészeti munkáikba mutatkozik meg leginkább, illetve a bányászat és a nyersanyagkitermelés terén is kiválóak. Ők inkább az elfogadók közé sorolják magukat. Nem akarnak állást foglalni sem a támogatók, sem az ellenzők mellett, így többnyire tartózkodnak és elfogadják a többségi akaratot. Klánjukon belül a klánvezér mindig az alapító család vérvonalából, a Denholm család tagjai közül kerül ki. Az új klánvezér náluk nem öröklés vagy kijelölés útján, hanem a klán többségi szavazata által kerül a klánvezetői székbe. Jellemzően 100 éves ciklusra választják, majd bizalmi szavazás keretében dől el, hogy a választott családfő a székében marad, vagy helyét más veszi át. A választott vezető mindig idézőmágus vagy démonűző.
A Denholmok a legtöbb kommunában képviseltetik magukat, mégis sok közöttük a démonűző és az idéző, a kommuna alapítását is hozzájuk kötik.
Területi elhelyezkedés:
Klánterületeik Boszorkányvölgy délnyugati részein találhatók.
Klánhoz tartozó legnagyobb családok:
» Akkerman
» Ryn
» Macklin
» Wilcox
» Montanari
Korábbi klánvezérek az elmúlt 2000 évből:
» Aemos Ryn-Denholm (idéző, NJK)
» Ilarion Denholm (démonűző, NJk)
» Aryandés Denholm-Akkerman (démonűző, NJK)
» Edvard Macklin Denholm (idéző, NJK)
» Cedoric Denholm-Pesadillas (méregkeverő, NJK)
» Shawth Ryn-Denholm (idéző, NJK)
» Tambra Akkerman Denholm (démonűző, NJK)
» Melusine W. Denholm (idéző, NJK)
» Artemisia Denholm (animágus, NJK)
» Calcifer W. Denholm (démonűző, NJK)
» Jelenlegi családfő: Balthier Denholm (démonűző, NJK)
A Denholmok a legtöbb kommunában képviseltetik magukat, mégis sok közöttük a démonűző és az idéző, a kommuna alapítását is hozzájuk kötik.
Területi elhelyezkedés:
Klánterületeik Boszorkányvölgy délnyugati részein találhatók.
Klánhoz tartozó legnagyobb családok:
» Akkerman
» Ryn
» Macklin
» Wilcox
» Montanari
Korábbi klánvezérek az elmúlt 2000 évből:
» Aemos Ryn-Denholm (idéző, NJK)
» Ilarion Denholm (démonűző, NJk)
» Aryandés Denholm-Akkerman (démonűző, NJK)
» Edvard Macklin Denholm (idéző, NJK)
» Cedoric Denholm-Pesadillas (méregkeverő, NJK)
» Shawth Ryn-Denholm (idéző, NJK)
» Tambra Akkerman Denholm (démonűző, NJK)
» Melusine W. Denholm (idéző, NJK)
» Artemisia Denholm (animágus, NJK)
» Calcifer W. Denholm (démonűző, NJK)
» Jelenlegi családfő: Balthier Denholm (démonűző, NJK)
- A koven címere:
- A koven címerállatát a klánalapító Denholm, Idris Denholm fő állati alakja, a szürke farkas után kapta. A klán színe: a lila.
Rajtuk kívül több, kisebb-nagyobb boszorkánycsalád él még Boszorkányvölgyben különböző pártállással, akár rokoni kapcsolódással a fentebb felsorolt kovenekkel. Ha családod valamelyik nagy klánnal rokonságban áll, jelöld a karakterlapodban melyik nagyklánhoz tartozol.
Ha a fenti hat klán valamelyikének tagja akarsz lenni, kérjük hogy a rokonsági szálak miatt egyeztess az adott koven családfőjével. HA a klánnak nincs JK vezetője, abban az esetben a már megalkotott, az adott családba tartozó karakterekkel vedd fel a kapcsolatot. HA sem vezetője, sem megalkotott tagja nincs, akkor pedig minket, adminokat keress.
Ha a fenti hat klán valamelyikének tagja akarsz lenni, kérjük hogy a rokonsági szálak miatt egyeztess az adott koven családfőjével. HA a klánnak nincs JK vezetője, abban az esetben a már megalkotott, az adott családba tartozó karakterekkel vedd fel a kapcsolatot. HA sem vezetője, sem megalkotott tagja nincs, akkor pedig minket, adminokat keress.
Független strigacsaládok
Vannak a völgyben úgynevezett független családok, akik hivatalosan nem tartoznak egyik nagy klánban se, de ugyanúgy tagjai valamelyik kommunának. Őket a főboszorkányok képviselik, ahogy a klánokból kitiltott banyacsaládokat is. Ezek a famíliák bármikor kérvényezhetik a klánvezetőknél csatlakozási kérelmüket, de csak ahhoz a klánhoz nyerhetnek felvételt, mellyel azonos mágiát űznek és azonos elveket vallanak, pl. a Pesadillas klánhoz csak olyan családok kerülhetnek be, melynek tagjai nekromanta és/vagy méregkeverő mágiát űznek, hagyományőrzők és leginkább a tündeellenességet képviselik. A kérelem elbírálása és a döntés meghozatala hosszú procedúra a klánalapítók szigorú szabályai és elvárásai miatt. A független családok a főboszorkányok felügyelte területeken (Központi területeken vagy Boszorkányvölgy északnyugati részén) élnek, azonban amint a klán befogadja őket, ezt követően a család az adott kovenhez tartozó körzetekbe költözik.
Ha családod nem kapcsolódik az ősi klánok egyikéhez sem, úgy kérjük, hogy a karakterlapodba készíts a családodról egy pár soros ismertetőt, ami a következőket tartalmazza: a jelenlegi családfő neve, a család fennállása a völgyben (azaz hozzávetőlegesen mióta jegyzik a családodat), jellemzően milyen mágiaágat űznek, illetve milyen pártállásúak tünde kérdésben és az élet mely területén jeleskednek?
Ha családod nem kapcsolódik az ősi klánok egyikéhez sem, úgy kérjük, hogy a karakterlapodba készíts a családodról egy pár soros ismertetőt, ami a következőket tartalmazza: a jelenlegi családfő neve, a család fennállása a völgyben (azaz hozzávetőlegesen mióta jegyzik a családodat), jellemzően milyen mágiaágat űznek, illetve milyen pártállásúak tünde kérdésben és az élet mely területén jeleskednek?
- |
- Jól jegyezd meg ezt a nevet:Forrás
- Admin
- ADATLAPOM✦ Néhány fontos infó ✦
Karakteraktivitás :Tartózkodási hely :N/APlay by :Faceless - Kapcsolat
Vélemények
1 / 1 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
|
|